onsdag 8 oktober 2008

Länktips

Jag har ägnat mig en hel del åt att surfa runt lite på nätet och se om det finns några mer som pysslar. Och det är massor visade det sig! Så jag tänkte helt enkelt ha lite inlägg med tips på andra bloggar för att få inspiration, sidor där man kan komma över gratis mönster, återförsäljare och lite annat smått och gott. Håll till godo här kommer ett första axplock!

Tänkte börja med andra bloggar och främst då bloggar där man kan få lite inspiration och även handfasta tips.

Först ut är min favoritblogg - Fitt Force Five - som drivs av ett gäng på fyra tjejer. De träffas lite då och då och gör allt från klassiskt kafferep men handarbete till träffar med teman som till exempel tygtryck eller liknande. De är väldigt duktiga på att beskriva och fota sina projekt och eftersom de är några stycken som skriver, uppdateras bloggen relativt ofta (till skillnad från somliga andra...). Helt klart värd att lägga till bland favoriterna.

En annan nyupptäckt favorit är Cross Yr Stitches. I presentationen står det att "it's all about cross stitch, punk rock, craftivism, litterature + the pain of living". Och det är en väldigt bra sammanfattning. Johanna, som bloggaren heter, ägnar sig åt Craftivism - craft + activism och korsstygnsbroderar tavlor och bonader med texter som "Jag skiter väl i mitt dåliga rykte" och "Feminist by birth - hard core by choice". Riktigt upplyftande att titta på kombinationen klassiskt handarbete och kaxiga budskap.

Lite på samma spår är även sidan Bitterstitch. Detta är dock ingen blogg utan återförsäljare av korsstygnsmönster. Huvudsakligen bonader med texter som "I sublimate my rage through needlework". Också en mycket uppfriskande sida att inspireras av.

Detta var bara en kort första introduktion mer kommer garanterat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Vad roligt att vi är din favoritpysselblogg! Alltid roligt att höra att det man gör är uppskattat :)

Sofia i www.fittforcefive.wordpress.com

johanna sa...

instämmer med föregående talare. jag blir alltid lite varm i själen när folk länkar & skriver fina saker om cys. tack!